تبلیغات
downloadmg
شنبه 3 بهمن 1394

بایوس (BIOS) برنامه‌ای روی قطعه‌ای از مادربورد (Motherboard) است که وظیفه هماهنگ کردن و پیکربندی‌های پایه‌ای و همچنین بوت کردن سیستم عامل را بر عهده دارد.

 

بایوس یک سفت افزار (Firmware) است که در داخل یک تراشه (Chip) بر روی همه مادربرد (Motherboard) در کامپیوترهای شخصی سازگار با IBM قرار می‌گیرد. سفت افزار یا فریم ویر به برنامه‌های سطح پایین تقریباً ثابتی (البته طی شرایطی قابل تغییر هستند) گفته می‌شود که در چیپ‌های الکتریکی ذخیره شده و معمولاً کنترل آن دستگاه را بر عهده می‌گیرند.

سفت افزار BIOS فقط خواندنی است به همین دلیل به آن ROM BIOS نیز گفته می‌شود. توجه کنید که حافظه فقط خواندنی هم تحت شرایطی مانند آپدیت کردن و … قابل عوض شدن است. زمانی که کامپیوتر را روشن می‌کنید، بایوس وارد عمل شده و همان طور که از نامش پیداست، انواع خروجی‌ها و ورودی‌ها را تشخیص داده، مدیریت کرده و آن‌ها را تست می‌کند. پس از تست کردن نوبت به آن می‌رسد که سیستم عامل را راه اندازی کند. این کار با تشخیص دادن رکورد راه انداز اصلی (MBR) روی حافظه تنظیم شده (حافظه‌ای که در بایوس تنظیم می‌شود تا بوت از طریق آن حافظه انجام گیرد. مثلهارد دیسک ها، فلش مموری‌ها و …) انجام می‌گیرد.

  • نظرات() 
  • شنبه 3 بهمن 1394

    پینگ چیست و آیا پینگ صفر امکانپذیر است؟

    پینگ دستوری است که از آن برای سنجش فاصله ی زمانی اتصال بین دو دستگاه در شبکه استفاده می شود. دستور ping در تمام سیستم عامل ها قابل استفاده است. بسیاری از بازی های آنلاین، از پینگ برای سنجش فاصله ی زمانی به صورت تصویری بهره می برند.

    پینگ در واقع تاخیر زمانی ای است که ما در هنگام انجام تمام امور برخط (Online) خود انجام می دهیم، مانند کلیک یک لینک، ارسال یک پیام در شبکه های اجتماعی، ارسال یک ایمیل، انجام بازی، آپلود یک فایل، استریم کردن یک ویدئو و غیره. اگر شما در سایتی بر روی یک لینک کلیک کردید و مدت زمان زیادی برای بارگذاری صفحه ی مورد نظرتان طول کشید، شما احتمالا پینگ بالایی را در سایت مورد نظر تجربه می کنید. اگر هم این بارگذاری با سرعت انجام شود، شما پینگ کمتری دارید.

    پینگ برای چه چیزی استفاده می شود؟

    پینگ صرفا ابزاری برای اندازه گیری «عملکرد» نیست. ویژگی بخصوص پینگ اندازه گیری زمان تاخیر اتصال بین کامپیوتر شما با دستگاه مقصد (Remote Device) است. پینگ مدت زمان ارسال بسته (Packet) از رایانه شما، رسیدن آن به دستگاه مقصد و ارسال مجدد آن به رایانه شما را مشخص می کند.

    آیا تا کنون به این نکته توجه کرده اید که وقتی در یک وب سایت بر روی لینکی کلیک می کنید، صفحه ی مقصد بلافاصله باز نمی شود؟ در این حالت یک وقفه ی زمانی -که زمان تاخیر است- وجود دارد. درخواست مشاهده ی صفحه ی جدید باید از سوی رایانه ی شما ارسال شود و سپس صفحه مورد نظر برای شما بارگذاری می گردد. زمان کوتاهی برای ارسال هر بسته ی داده ای (Packet Data) از کامپیوتر شما به کامپیوتر مقصد طول خواهد کشید. پینگ به شما اجازه می دهد این زمان را اندازه گیری کنید.

    در ادامه جزئیات بیشتری در رابطه با پینگ بخوانید.

    این موضوع در هنگام اجرای بازی های آنلاین بیشتر قابل درک است. مثلا اگر شما قصد انجام یک بازی آنلاین را دارید که نیاز به پینگ ۲۰ میلی ثانیه دارد، زمان تاخیرتان باید بسیار کوتاه باشد. در این صورت اعمالی که در بخش های مختلف بازی انجام می دهید تقریبا بلافاصله انجام خواهند شد. اگر پینگ شما بالاتر و مثلا ۲۰۰ میلی ثانیه است، اعمالی که در بازی انجام می دهید با یک فاصله ی زمانی انجام می شوند و در نتیجه شما نسبت به سایر افرادی که به طور همزمان با آنها بازی می کنید، عقب می مانید.

    این که چرا در بازی های آنلاین چند نفره، زمان پینگ خیلی مهم است اینجا مشخص می شود. پینگ به شما کمک می کند تا میزان کیفیت اتصال خود را در شبکه بسنجید و عملکرد و کارایی مورد انتظار سرور را دریابید. هر چه پینگ کوتاه تر باشد بهتر است و به معنی زمان تاخیر کمتر است، در نتیجه اتصالی پرسرعت تر بین رایانه ی شما و سرور برقرار می شود. این موضوع قابل تعمیم به تمام فعالیت های آنلاین شماست خواه انجام یک بازی آنلاین باشد و خواه مرور یک وب سایت مانند دیجیاتو!


    خرید سرویس کاهش پینگ

    گاهی اوقات ممکن است پینگ فقط به صورت «تاخیر زمانی» به نمایش درآید. ولی در بازی های آنلاین برای اینکه مشخص شود پینگ شما چقدر خوب است معمولا به صورت یک رنگ برای شما نمایان خواهد شد که شامل سه رنگ سبز (خوب)، زرد (متوسط) و قرمز (ضعیف) است.


  • نظرات() 
  • شنبه 3 بهمن 1394

    طرح مفهومی گلکسی اس ۷

    طرح مفهومی گلکسی اس ۷ با اینکه هنوز به صورت رسمی اعلام نشده، اما ظاهرا سامسونگ در کنگره جهانی موبایل ( MWC 2016)، که تقریبا یک ماه دیگر کار خود را شروع می‌کند، از پرچم‌دار جدیدش در شهر بارسلونای اسپانیا رونمایی خواهد کرد. امروز شایعه‌ی جدیدی منتشر شده که زمان عرضه‌ی این دستگاه بالا رده از سامسونگ در بازار ایالات متحده را فاش کرده است. با زومیت همراه باشید.

    سامسونگ گلکسی اس ۶ را در کنگره جهانی موبایل سال ۲۰۱۵ بین ۲ تا ۵ مارس رونمایی کرد. این گوشی هوشمند پرچم‌دار دهم آپریل ۲۰۱۵ و ابتدا در ۲۰ کشور عرضه شد.

    شایعه‌های جدید حاکی از آن است که سامسونگ احتمالا گلکسی اس ۷ را در مراسم MWC 2016 روز ۲۱ فوریه معرفی می‌کند و  ۱۱ مارس ۲۰۱۶ رسما عرضه آن را در ایالات متحده آمریکا شروع خواهد کرد. بر طبق سنت سال‌های قبل کمپانی کره‌ای سامسونگ همیشه آمریکا را در لیست کشورهای اولیه عرضه محصولات خود قرار می‌دهد. پس می‌توان انتظار داشت که همان حوالی علاوه بر آمریکا در کشور‌های دیگری هم شاهد عرضه این محصول جدید باشیم.

    نمی‌توان به صورت قطعی گفت که سامسونگ حتما در همین روز عرضه محصولات خود را شروع خواهد کرد چرا که این شایعه از یک منبع نامشخص منتشر شده است. با این حال احتمال عرضه این محصول در ماه مارس زیاد است و معمولا سامسونگ گوشی‌های سری اس خود را پس از معرفی، خیلی زود به بازار جهانی عرضه می‌کند.

  • نظرات() 
  • شنبه 3 بهمن 1394

    ۱. هر شب در یک ساعت مشخص خوابیده و صبح‌ها هم در یک ساعت مشخص بیدار شوید

    رعایت این دستورالعمل شامل آخر هفته‌ها هم می‌شود. اگر برنامه‌ی خواب منظمی داشته باشید، به طرز قابل توجهی در طول روز هوشیارتر خواهید بود؛ حتی نسبت به حالتی که شب‌ها به میزان کافی، اما در زمان‌های متفاوتی می‌خوابید.

    ۲. به صورت پیوسته بخوابید، نه منقطع

    خواب منقطع یا تکه تکه باعث خواب آلودگی در طول روز، کاهش یادگیری، حافظه، بهره‌وری و خلاقیت می‌شود. در حقیقت ۶ ساعت خواب پیوسته بهتر از ۸ ساعت خواب منقطع است.

    ۳. کمبود خواب را در اسرع وقت جبران کنید

    اگر به هر دلیل نتوانستید در طوب شب به میزان کافی بخوابید، سعی کنید شب بعد زودتر بخوابید. همچنین می‌توانید با چرت زدن کوتاه در طول روز بدهی خواب خود را بپردازید. دقت داشته باشید که چرت‌تان طولانی نشود و یا در ساعت‌های پایانی روز نباشد، چرا که چرخه‌ی خواب شما را به هم خواهد زد. همچنین سعی نکنید با خواب طولانی در آخر هفته کمبود خواب در طول هفته را جبران کنید. این کار مثل خوردن زیاد در طول هفته و رژیم گرفتن در پنجشنبه و جمعه است.

    ۴. از مصرف کافئین بعد از ساعت ۲ بعد از ظهر پرهیز کنید

    نیمه عمر کافئین ۸ ساعت است. این یعنی ۸ ساعت بعد از مصرف آخرین فنجان قهوه یا چای، هنوز نیمی از کافئین آن در بدن شما باقی می‌ماند. این محرک مایع ممکن است منجر به دور باطل شود: "بعد از یک شب بی‌خوابی، چاره‌ای به جز مصرف بیشتر کافئین برای سرپا ماندن در طول روز ندارید. وقتی شب هنگام و موقع خواب می‌شود، بدن هنوز تحت تاثیر کافئین مصرفی در طول روز است و نمی‌توانید بخوابید. صبح با خستگی از خواب بیدار می‌شوید و به سراغ کافئین بیشتر می‌روید."

    ۵. بین ساعت ۵ تا ۷ بعد از ظهر ورزش کنید

    از ورزش شدید ظرف سه ساعت قبل از زمان خواب پرهیز کنید. ورزش درجه حرارت مرکزی بدن را برای مدت ۵ تا ۶ ساعت افزایش می‌دهد. برای اینکه احساس خواب آلودگی کنید، دمای بدن باید پایین بیاید.

    ۶. دمای اتاق خوابتان را خنک نگه دارید

    درجه حرارت ایده‌آل برای خواب ۱۸ درجه‌ی سانتی گراد است. اتاق خواب بیش از حد گرم باعث بروز کابوس شبانه می‌شود. دمای خیلی سرد هم نمی‌گذارد بدن به حالت آرامش کامل برسد و در عوض بدن سعی می‌کند تا دمای مرکزی خود را حفظ کند.

    ۷. نور را کم کنید

    نور زیاد شما را بیدار نگه می‌دارد، پس قبل از خوابیدن، و همچنین در صورت بیدار شدن در میانه‌های شب از آن دوری کنید.

    ۸. قبل از خواب از وسایل الکترونیکی دوری کنید

    وسایل الکترونیکی عوامل استرس‌زای مخفی هستند. این وسایل که شامل کامپیوتر، تلوزیون، تلفن همراه و تبلت می‌شوند حواس‌تان را پرت کرده و شما را به یاد کارهایی که باید انجام دهید می‌اندازند.

    ۹. خواندن برای سرگرمی

    مطالعه به مدت ۳۰ دقیقه قبل از خواب، مدت زمانی که نیاز است تا به خواب فرو بروید را نصف می‌کند.

    ۱۰. حفظ حریم خصوصی

    سعی کنید به تنهایی و به دور کودک یا حیوان خانگی‌تان بخوابید.

    ۱۱. استرس را از خود دور کنید

    بدن شما نیاز دارد تا از استرسی که در طول روز ایجاد شده است فاصله گرفته و با آرامش به استقبال خواب شبانگاهی برود. می‌توانید این استرس را به سبک خودتان از بین ببرید. صرف یک غذای سبک، حمام آب گرم یا ورزشی سبک (مثل یوگا) می‌توانند به شما در از بین بردن استرس روزانه کمک کنند. اگر نیمه‌ی شب از خواب بیدار شده‌اید و دیگر خوابتان نمی‌برد، از تخت بلند شوید و هر کاری که به نظرتان آرامش بخش است و یا حوصله‌تان را سر نمی‌برد و نیازی به تمرکز ندارد انجام دهید. معمولاً ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان نیاز است تا بدنتان دوباره احساس خواب آلودگی کند و بتوانید به رخت خواب بازگردید.

    اگر می‌خواهید در طول روز کاملاً سرحال و با انرژی باشید، احتمالاً نیاز است که ۱ ساعت به برنامه‌ی خواب شبانه‌تان اضافه کنید.

  • نظرات() 
  • آمار وبلاگ

    • کل بازدید :
    • بازدید امروز :
    • بازدید دیروز :
    • بازدید این ماه :
    • بازدید ماه قبل :
    • تعداد نویسندگان :
    • تعداد کل پست‌ها :
    • آخرین بازدید :
    • آخرین بروز رسانی :

    خرید کریو خرید vpn خرید فیلتر شکن خرید ساکس